Autopech - Reisverslag uit Albany, Australië van Janet Gonggrijp - WaarBenJij.nu Autopech - Reisverslag uit Albany, Australië van Janet Gonggrijp - WaarBenJij.nu

Autopech

Door: Janet

Blijf op de hoogte en volg Janet

25 Juni 2016 | Australië, Albany

Inmiddels 5 weken in Albany. Had al op weg moeten zijn naar Perth. Vorige week geslaagd voor een ruilmotor uit Perth...zelf geregeld. Nu denk je opsturen...inbouwen en klaar. Nee de motor moest nog gedemonteerd worden en opsturen kost weer een week. Denk je ha maandag beginnen en dinsdag op woensdag klaar helaas de week is weer om en na het weekend maar weer bellen. Je zal toch maar het vliegtuig moeten ha l en. Intussen mijn volgend adres met 2 weken uitgesteld; was geen probleem. Bij de familie is het goed vertoeven. Twee weken lang gekookt zelfs erwtensoep en wortel/uien stamppot. Mijn kookkunst wordt zeer op prijs gesteld. Ze willen zelf me auto saboteren (hihi). Een bijzonder doping meegemaakt zoals in de bijbel wordt voorgesteld . Ondertussen wat sightseeing naar castle rock (zware 4u durende wandel/klimtocht) sandelwood factory (Hoe olie gewonnen wordt uit de sandelwoodboom. Deze boom is een parasiet...Heeft 5 andere boompjes nodig om te groeien)- middleton beach sunset - Discovery Center - denmark (was niets aan het stromende regen)- wooden sculpture - kalgan river. Heel bijzonder is een hobby voor de man. We lachen veel met de familie en opa is zo'n grappenmakers. Hij zei kom maar bij mij werken jij kan alles. Heb veel naaiwerk afgemaakt waaronder een stretcher. Met Irene uit China is het ook veel lachen. Ze heeft een vreselijk accent. AUSTRALIË spreek ze uit als karinthien. Ze is hier nu een week en heeft al 500 woorden in haar telefoon gezet wat ze nog nooit gehoord heeft. Ze wist zelfs niet wat een tostiijzer was!? Maar het is een hartelijke spontane meid. Omdat ik langer genoodzaakt bent om te blijven is vrijdag Stella uit China gearriveerd; ook even hartelijk. Ik ben nu verhuist op het terrein in hun 12 mtr. lange luxe caravan; niet verkeerd. Mijn taken in huis zijn nu overgedragen en ga oma helpen met de tuin. Inmiddels een tuinpad met tegels aangelegd en houtsnippers over de tuin uitgestrooid. De dagen vliegen om.
Reacties op mijn bericht zijn welkom.

• 25 Juni 2016 - 19:17

Harm:

Jij gaat je echt niet vervelen, en ondertussen ook nog ff bezorgd maken om de boekhouding van GoVri.
    Geniet ervan Janet 1 jaar stelt niet veel voor hoor voor je het weet sta je weer op Nederlandse bodem.
    Fijn dat ik je verslagen op waar ben je mag zetten.

• 25 Juni 2016 - 19:54

Bastiaan En Anja:

Leuk om jouw verslagen te mogen ondanks het tegenslag blijf jij optimistisch. Gelukkig dat je langer kon blijven. Hopelijk is Dutchie weer snel gerepareerd en kun jij jouw reis weer hervatten. Blijf lekker genieten in het mooie Australië!

• 25 Juni 2016 - 20:00

Greetje:

Hoi Janet,
    Jammer van de motor, en altijd duurt alles langer dan je denkt..
    Die familie waar je bent wil liever dat je er blijft, kan ik me heel goed voorstellen!
    Handige Janet! Super women!
    Ondertussen geniet je lekker van dat mooie land, heerlijk!
    Veel plezier!

• 25 Juni 2016 - 22:14

Barbara:

Leuk om je avonturen te volgen! Succes met alles!

• 26 Juni 2016 - 07:47

Jaap:

Hallo Janet,

Wat een avontuur maak jij allemaal mee, heel leuk hoor. Ben benieuwd of je zelf die motor gaat inbouwen of dat je dit door een garage laat doen, volgens mij moet jou dit wel lukken

• 26 Juni 2016 - 09:40

JohannaTitterington:

Nou Janet je heb toch wel peg.maar zo te lezen geniet je toch wel vanAlbany.ja het is een mooi
    plaatsje.en de omgeving is ook mooi.Daar is volop te zien.wij hopen dat je aoto gauw klaar mag zijn
    groetjes Tante Annie en Ome Johnny. xx

• 26 Juni 2016 - 10:13

Janet Gonggrijp:

Zou maar goed op Dutchie passen want de familie waar je nu bent gaan hem saboteren zodat je niet weg kunt

• 26 Juni 2016 - 15:14

Ronald En Renate:

Janet,
    Wat leuk om jouw avonturen te volgen. Australië staat ook op onze lijst. We wensen je veel plezier.
    Vanuit een nat Dongen, groetjes van Ronald, Renate en de kids

• 26 Juni 2016 - 16:17

Annemie:

Hoi Janet,altijd leuk om jou verhalen te lezen jemaakt echt veel mee, en ook ik denk dat de Fam.je graag bij zich houd,jij kan alles.veel plezier en tot je volgende verhaal. Groeten vnons

• 27 Juni 2016 - 10:20

Tante Bertha.:

HallnJanet

Wel wat pech met je campertje,maar zo ik lees geniet je toch wel en dat is het naamste.Allerbeste toe gewenst.gr