Alice Springs & Ayers Rock - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Janet Gonggrijp - WaarBenJij.nu Alice Springs & Ayers Rock - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Janet Gonggrijp - WaarBenJij.nu

Alice Springs & Ayers Rock

Door: Janet

Blijf op de hoogte en volg Janet

30 Oktober 2016 | Australië, Alice Springs

We hebben al aardig wat kilometers achter de rug. Op het moment dat ik dit schrijf bij Lake Hart waai ik bijna uit me stoel vandaag en ben omgeven door vele vliegen. Vandaag de laatste dag in de outback....genoeg is genoeg. Alice Springs is een leuke plaats. Voor wat entertainment zijn de naar het casino geweest...nee niet gokken meer voor de sfeer. Een paar dagen rust op G'day Mate caravanpark (goede service). Flying Doctors bezocht (viel erg tegen). In Broker Hill was het groter en veel interessanter. De outback ballooning moest een sensatie worden maar dat viel ook tegen. We vlogen laag over het land geen rotsformaties en de zonsopgang was niet spectaculair. Niemand hoorde ooooooh of aaaaaah zeggen. De champagne, snack en gids was daarentegen goed.
Ayers Rock was overweldigend. Je zag deze al in de verte liggen en hoe dichterbij je kwam hoe indrukwekkend. We zijn eromheen gereden en gewacht op de zonsondergang. Dit staat in je geheugen gegrift.
Coober Pedy. George (zoon)van Opalios (shop) vertelde dat zijn vader uit Griekenland voor 3 maanden hier naar ging om opalen te zoeken. Nu na 43 jaar (nu 79jr) werkt nog steeds 7 dagen per week. Moeders doet het polijsten en is na al die jaren nog steeds enthousiast. George maakt de moeilijke sieraden. Wat een doorzettingsvermogen in zo'n geïsoleerde stad waar de bewoners onder de grond wonen vanwege de hitte. Moeders was zo onder de indruk van mijn 80 jarige moeder dat ze verzocht haar naam en leeftijd achter te laten in het gastenboek. Ik persoonlijk heb erg genoten van de vergezichten, rotsformaties, bloemen, de tropische wind die je hoort zingen. Op naar de bewoonde wereld.......

• 30 Oktober 2016 - 20:00

Ronald En Renate:

Beste Janet en tante Toos, wat een avontuur beleven jullie met z'n twee. Volgend rond deze tijd hopen wij ook bij Ayers Rock te staan.
    We zijn benieuwd naar jullie verhalen.
    Goede reis nog!

• 30 Oktober 2016 - 20:26

Greetje:

Weer heel wat meegemaakt dames! Geweldig!
    Heerlijk die outback met oa Uluru.. Olga's wel gezien?
    Coober Pedy, heel erg leuk, en die opaal aan een ketting staat leuk hoor!
    En nu ? Adelayde? Flinders? Prachtig!
    Veel plezier!
    Groetjes van ons, B&G.

• 30 Oktober 2016 - 20:26

Greetje:

Weer heel wat meegemaakt dames! Geweldig!
    Heerlijk die outback met oa Uluru.. Olga's wel gezien?
    Coober Pedy, heel erg leuk, en die opaal aan een ketting staat leuk hoor!
    En nu ? Adelayde? Flinders? Prachtig!
    Veel plezier!
    Groetjes van ons, B&G.

• 31 Oktober 2016 - 00:22

Ome Sip:

Wat een geweldige ervaring onder gaan jullie samen. Ik heb groot respect voor je moeder die op hoge leeftijd dit nog ervaart. Kranig Toos !!! Ik heb mijn Jeep verkocht en een cabriolet VW gekocht want die is in gebruik veel goed koper. Nu ik de zaak officieel verkocht heb aan Ernst en ons appartement ook verkocht heb ben ik op 15 december helemaal vrij en een heerlijk gevoel Tevens, misschien weten jullie dat ik een camper gekocht heb, en na 15 december ga ik misschien nar Portugal of Spanje, wat een rijkdom toch?
    Ik wens jullie nog een geweldige tijd in dat prachtige land en kom weer veilig thuis!! Ik geniet van jullie verhalen.
    Gr.Ome Sip

• 01 November 2016 - 09:54

Johanna Titterinton:

hallo zus Cathy en Janet.
    ik ben wel jaloers op jullie ,want Julie zien weerdan wij. want wij hebben de outback niet eens gezien
    misschien nog wel wij willen het met de bus doen
    vele groetjs Annie en Johnny veel plezeir xxxx