Melbourne druk druk druk - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Janet Gonggrijp - WaarBenJij.nu Melbourne druk druk druk - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Janet Gonggrijp - WaarBenJij.nu

Melbourne druk druk druk

Door: Janet

Blijf op de hoogte en volg Janet

12 November 2016 | Australië, Melbourne

Melbourne zo onnoemelijk groot...gezellig en met 14 miljoen inwoners de grootste metropool. Op woensdag arriveerde we om 4 uur in de stad en ik werd een beetje gek van de drukte. Zomaar een voorstad Attwood ingereden in een woonwijk met prachtige villa's. Iemand aangesproken die daar woonde of we de nacht voor zijn deur mogen doorbrengen. Geen probleem en als je iets nodig heb geef je maar een gil. Hij kwam later nog een blikje drinken brengen. We stonden tegenover een klein parkje. De volgende dag bij station Broadmeadows de trein naar het centrum gepakt en spraken (toevallig) een vrijwilliger die toeristen wegwijs maakt. Ze gaf vele tips. Victoria Queen markets was onze 1e stop (soort zwarte markt). Gezellig en aparte dingen en niet alles hetzelfde. Met de free cirkel tram sightseeing. Verschillende mall doorlopen met hun prachtige architectuur; schitterend. Je loopt steeds met je hoofd omhoog. Een lokal vertelde dat de laatste 2 jaar enorm veel hoge gebouw erbij gekomen zijn. Vrijdag weer ff naar de sauna. Het avond leven wilde we ook meemaken en hebben langs de Yarra rivier gewandeld waar een foodfestival gaande was. Leek wel Koningsdag. Enorm veel mensen en reuze gezellig. Je kwam ogen tekort. Heerlijk mensen kijken. Bij Johnsonstreet (free parking ) de nacht geslapen en 5 uur op voor het aanmelden voor de Spirit of Tasmanie. Op naar een nieuw avontuur.

• 12 November 2016 - 14:24

Janet Gonggrijp:

Was het duur met de ferry naar Tassie?

• 12 November 2016 - 19:50

Bastiaan En Anja:

Zo te lezen vermaken jullie je nog steeds enorm. Heerlijk om vis dd verhalen mee te kunnen reizen. Geniet nog lekker en veel plezier met het nieuwe avontuur! Lieve groeten van ons

• 12 November 2016 - 19:51

Sjaak:

Hey Janet, bedankt voor je verhaal. Zo te merken doe je veel indrukken op, klinkt in ieder geval gezellig.
    Geniet van de dingen die nog komen gaan, zie uit naar je volgende verslag, groetjes Sjaak.