HOBART - Reisverslag uit Hobart, Australië van Janet Gonggrijp - WaarBenJij.nu HOBART - Reisverslag uit Hobart, Australië van Janet Gonggrijp - WaarBenJij.nu

HOBART

Door: Janet

Blijf op de hoogte en volg Janet

01 December 2016 | Australië, Hobart

Wat een kl...... stad om te rijden. Leek San Francisco wel met steile straten en net op de top een stoplicht. Zeven kleuren schijt je als je weer moet wegrijden. Je snapt wel dat ik menige straat vermeed. Parkeren was ook een ramp maar toch 1.5km buiten de stad een gratis plekje gevonden. Dus wandelen naar de stad. Hobart heeft een prachtige botanische tuin en hebben daar twee dagen gewandeld. De haven, salamanca quare was gezellig. Een kadootje van Andre en Margriet een bijdrage voor ons etentje in een Grieks restaurant. Het centrum had zo wie zo aparte winkeltjes en we zijn zelfs naar de kapper geweest. Na 3 dagen richting de oostkust. De route is afwisselend. Slingerwegen, prachtige stranden, magnifieke varens wel 3 tot 4 meter hoog, vergezichten. Tasmanie is echt een land voor natuurliefhebbers, wandelaars, vissers. Er zijn weinig exclusieve excursies. Alles valt en staat met het weer. Gisteren zwem je in de zee en vandaag regen en mist. Alke weersomstandigheden hebben we gehad. Gelukkig staan op de mooiste plekken met BBQ, hout voor het kampvuur alles staat voor je klaar en dat allemaal voor niets. Er wordt je geen strobreed in de weg gelegd. Waarom dit niet in Nederland? Ik zal nog een rare pijp roken als ik de Europa trip ga doen. Nog 2 weken met me moeder en dan zijn de 3 maanden weer voorbij. Toch 10.000k gereden en ze is ervan overtuigd nu genoeg van Australia te hebben gezien. Launceston en richting Devonport wordt onze eindbestemming.

• 01 December 2016 - 20:31

Margriet:

Zit de tour met je moesje er al weer bijna op. Toch bijzonder en dat neemt niemand jullie meer af. Ja je tour door Europa zal er anders gaan dan in Tasmanië. Maar dat zie je dan wel weer. Geniet van de laatste weken samen in down under.

• 01 December 2016 - 23:48

Ome Sip:

Luitjes wat een geweldig avontuur van jullie beiden geweldig.
    Ik ben nooit naar Tasmanië geweest en wat hebben jullie veel gezien.
    Ik heb mijn Jeep ingeruild voor een Fiat Panda automaat en wat een geweldig kleine wagen.
    Hij rijdt net zo fijn als de Jeep maar veel goedkoper in wegenbelasting en benzine, ik ben er gewoon gek mee. Kom heelhuids terug hé.

• 03 December 2016 - 12:35

Bertha Stax--Siemons :

Wel een grote ervaring geweest.En heel veel gezien van Australië, dat nemen ze niet van jullie af.Geniet nog van elkaar want het is weer zo voorbij.groetjes uit Rijen en Cathy een goede reis terug tot in Holland.

• 03 December 2016 - 14:56

Your Son And Brother:

Wat weer een avontuur. Nog heel even samen en dan weer ieder een kant op. Jullie hebben veel gezien. Jammer van het weer. Dat is wel erg aan het veranderen. Groetjesxxxx