Rotorua familie Bentley - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van Janet Gonggrijp - WaarBenJij.nu Rotorua familie Bentley - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van Janet Gonggrijp - WaarBenJij.nu

Rotorua familie Bentley

Door: Janet

Blijf op de hoogte en volg Janet

20 Februari 2017 | Nieuw Zeeland, New Zealand

En er is weet een week voorbij. Dit wooff adres is kleinschalig met koeien (voor het nageslacht) 2 schapen, kippen, 3 lieve honden, 2 eenden en een organic garden. Alles vers van de tuin. Heb nog nooit zoveel maïskolven gegeten....heerlijk. Deze familie is helemaal in pipers. Hun oudste dochter zit voor een jaar in Canada en heeft afgelopen zondag de eerste prijs gewonnen met street lopen. Hoe dat beoordeelt wordt ben ik nog niet helemaal uit. Gevraagd aan de jury maar laten niet veel los. De hele week was het stromende regen (hadden ze hard nodig) waardoor we veel aktiviteiten moesten annuleren. We waren met 3 meiden (2 duitse) ontzettend aardig en humoristisch. ..hebben veel gelachen....veel kaartspelletjes gedaan....veel samen gekookt. Was weet een top week en vandaag verder naar Lake Aniwhenua (spreekt dat maar eens uit) en naar een Maori Village
Ik heb groot respect voor iedereen in deze piper band. De jongste is 13 en de oudste 87 en oefenen 3x per week. Er zijn 45 tunens en alles moet uit het hoofd geleerd worden. Wat n discipline dan moet je toch echt wel idolaat zijn. Tijdens het concours gisteren oefent iedereen vooraf. Kun je je voorstellen dat je knettergek wordt van dat kattengejank, maar als je ze dan allemaal gezamelijke hoort spelen is er toch een kippenevel moment......... wordt vervolgd