CHRISTCHURCH - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van Janet Gonggrijp - WaarBenJij.nu CHRISTCHURCH - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van Janet Gonggrijp - WaarBenJij.nu

CHRISTCHURCH

Door: Janet

Blijf op de hoogte en volg Janet

09 April 2017 | Nieuw Zeeland, New Zealand

Me koffer gaat het helemaal begeven....wielen en handvatten gebroken. Houdt het met duck tape bij elkaar (haha). Me hostel lag een eind buiten het centrum. Dat betekent veel lopen, maar dan kom je ook van alles en iedereen tegen. Een koffiebreak in de botanische tuinen leverde een gesprek met locals op over de o.a. rampen die Christchurch de afgelopen 4 jaar geteisterd heeft. Overstroming 4 jr geleden , 2 jaar later aardbeving en in januari flinke brand. 90% staat in de steigers of er zijn overal wegwerkzaamheden.Men herkent de stad niet meer. Twee toeritsche treinroutes zijn zeker 15 maanden uit de roulatie.


Ik ben de hostels een beetje zat....kan me goed aanpassen maar als er een eikel 3 nachten gaat ouwehoeren met zijn vrienden (om 2 uur nachts) en niet normaal zich kan omdraaien (bed piepte en kraakte) en met deuren slaan en morgens tot 11 uur moet uitslapen begrijpt je natuurlijk wel dat ik ook niet zachtjes doe.


Ik heb pijn in me buik gelachen van de musical Priscilla Queen of the Dessert. Hilarisch! Drie dragqueens die door de outback van australie optraden. Geheel wat anders was een concert van Sydney mannenkoor. Me tour met Stray nadert zijn einde in Wellington-Taupo. Daar de bus naar Rotorua genorme voor mijn vogende wooff adres een Feijoa Farm ( daarover lster meer). Zou eerst liften maar was stromende regen. Een aantal dagen later bleek dat ook want Whakatane (schreef eerder over deze plaats met de eerste zonsopkomst ter wereld) is overstroomt. De hele stad is geëvacueerd ......wordt vervolgd

  • 10 April 2017 - 09:08

    Your Brother :

    Hoi. Wat zonde dat er zoveel beschadigd is. Jammer voot het land. Kan me goed voorstellen dat je het zat bent in de hostels. Je laatste woofsadres? Succes Andre

  • 11 April 2017 - 10:17

    Johanna /Annie Titterington :

    Hallo Janet hier zijn we weer.
    Zo je koffer heeft al veel te lijden,ja dat krijg je al bijna 1jaar aan het reizen.
    Zo het wordt tijd dat je terug naar Nederland gaat. Je heb er wel zin in denk ik.
    Janet we hopen dat je een fijne pasen mag hebben . je maakt er wel wat van
    Heel veel liefs en groetjes Tante Annie en Ome Johnny.xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, New Zealand

.





Recente Reisverslagen:

30 November 2017

Update

24 Oktober 2017

Op weg naar.......

12 Mei 2017

Dat was het dan!

08 Mei 2017

MEMORY LANE Oostkant

26 April 2017

Afscheid New Zealand
Janet

Around the world

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 518
Totaal aantal bezoekers 106809

Voorgaande reizen:

05 Juni 2006 - 06 Juni 2007

.

Landen bezocht: