Leafield Cottage Dixons Creek - Reisverslag uit South Melbourne, Australië van Janet Gonggrijp - WaarBenJij.nu Leafield Cottage Dixons Creek - Reisverslag uit South Melbourne, Australië van Janet Gonggrijp - WaarBenJij.nu

Leafield Cottage Dixons Creek

Door: Janet

Blijf op de hoogte en volg Janet

19 Januari 2017 | Australië, South Melbourne

Nog 10 dagen te gaan en dan weer op weg naar een nieuw avontuur. New Zealand voor 3 maanden. Ga een tour North&South doen met een hop on-hop off bus van stray "Everywhere".
De afgelopen weken in Dixons Creek renovation werkzaamheden verricht aan de cottages, zwembad, huis zoals verven, schappen maken voor de was, snoeien, cleaning. Jan/Ron hebben ook een schoonmaakbedrijf en 2 avonden meegeholpen (voor een zakcentje) bij een wijnerij en crematorium. Laatstgenoemde is ff vreemd maar went gauw. We zijn daar na sluitingstijd dus.....De middagen breng ik door met lezen, schrijven en lang leven Netfilx bij het zwembad. De Yarra Valley is schitterend. Rond 8 uur pm huppelen de kangaroes rond in de omgeving. Er is de afgelopen 7 jaar veel schade ontstaan zoals een flinke bosbrand (heeft Marysville. volledig in as gelegd) en een bomenziekte wat nog steeds zichtbaar is. Driekwart van het jaar kan je hier terecht voor het plukken van bessen, aardbeien, druiven, spruiten. Voor een backpacker hemel op aarde. Het weer is net zo wisselvallig als Nederland. De ene dag 35 graden en de volgende 17.!!!
Heb geen last van heinwee en heb (bijna) dagelijks contact met het thuisfront. Dan is social media een uitkomst. Heerlijk om te horen als je kleinkinderen wat inspreken. En als verrassing staat er plotseling familie uit Harlingen voor de deur. Greetje/Barend dat deed me goed. Wel nog maar 4 maanden te gaan. Tijd vliegt!........wordt vervolgd

• 19 Januari 2017 - 13:00

Annie:

ja janet de tijd vlieg voor bij. je bren je tijd goed door. En veel plezier in NZ.
    liefs Tante Annie en ome Johnny.xx

• 19 Januari 2017 - 17:33

Renate En Ronald:

Hoi Janet,
    Goed te lezen dat je het zo naar jouw zin hebt. We volgen jouw verhalen en doen veel inspiratie op voor onze reis naar Australië.
    Veel plezier in NZ.
    Groeten uit een winters Dongen, koud, geen sneeuw.

Ronald en Renate

• 20 Januari 2017 - 02:54

Greetje:

Het was super om je weer te zien Janet!
    Geniet van je reis door Nieuw Zeeland, en ik weet zeker dat je er verbaast zult zijn!
    Liefs van ons, B en G .

• 20 Januari 2017 - 02:54

Greetje:

Het was super om je weer te zien Janet!
    Liefs van ons, B en G .