MEMORY LANE Oostkant - Reisverslag uit Sydney, Australië van Janet Gonggrijp - WaarBenJij.nu MEMORY LANE Oostkant - Reisverslag uit Sydney, Australië van Janet Gonggrijp - WaarBenJij.nu

MEMORY LANE Oostkant

Door: Janet

Blijf op de hoogte en volg Janet

08 Mei 2017 | Australië, Sydney

Yes me verloren koffer is terecht. Heeft 3 maanden op het vliegveld Auckland gebivakkeerd. In Sydney mijn huurauto opgehaald en richting Blue Mountains. Wat een prachtige herfstkleuren. Zonder tomtom was het lastig de weg te vinden want mijn telefoon heeft kuren en slaat steeds uit. Dan maar op de ouwerwetse manier vragen vragen en nog eens vragen. In me auto een heerlijk bed gemaakt dus slapen was geen probleem. Tijdens het BBQ-en ontmoeten ik 2 mannen en waren onder de indruk van mijn reis en wooff verhalen. Toen ze zagen dat ik de nacht doorbracht in me auto boden zij mij hun appartement aan maar heb dit afgeslagen. Men is zo gemakkelijk om slaapplaats aan te bieden. Bij Bluff camping area ontmoeten ik ook een alleenstaande reiziger Rosaly. We raakte aan de praat en zij nodigde me uit om de laatste 2 dagen bij haar te logeren (woont 3km van het vliegveld). Kon haar amper 15 min en nam het aanbod aan. In Blacktown hebben me ouders gewoond maar helaas is de woning niet meer daar (grote woonwijk geworden) en een enorme drukke stad. Op zoek naar het Leger des Heils in Toongabbi. Ook dit is er niet meer (Arabische Kerk). Na onderzoek blijkt deze verhuist te zijn naar Blacktown. Er was 1 oudere vrouw die zich Toongabbi nog kon herinneren maar niet me ouders. Had nog wat oude foto's maar mocht niet baten. De route naar Ettalong in 1x gevonden. Logeren bij Joke Kingma een hele goede kennis van de familie Gonggrijp. Het klikte direct en heeft haar jeugd ook doorgebracht in Alkmaar en hebben heeeeeeeel veeeeeeel herinneringen opgehaald van onze knikkertijd, touwtje springen, elastieken, tollen. Samen wisten we ook de winkels op Varnebroek en Lindelaan te benoemen. Het Akerslaantje naar de Hout. We raakte niet uitgepraat. Samen naar de film, uit eten, zwemmen in de zee zijn mooie herinneringen. Ze heeft zelfs geregeld dat ik een paar dagen in het huis van haar vriendin mocht logeren (is met vakantie). Vandaar uit kan ik met de ferry Manley-Sydney. Gelukkig geen gezeur met de auto en parkeren. Maar zover zijn we nog niet. Met Joke naar Avonlon Beach. Als 2 jarige met me ouders hier op vakantie geweest. Voor Joke was het ook bijzonder want haar - onlangs overleden man - is hier zijn leven in Australië begonnen. Ze heeft nog hun ouderlijk huis laten zien. We waren beiden emotioneel en weemoedig. Hier wil ik zijn as verstrooien want dit was zijn surfplekje. Mooie gedachten.
Wat blijft Sydney toch indrukwekkend zeker als je met de ferry Darling harbor binnenvaart. Het Opera Gebouw het grootste icoon ter wereld. De blaren op me voeten gelopen....souvenirs gekocht (ben reuze blij met me kangaroevel). Bij de Marokkaan gegeten aan de haven...casino (geen ambiance veel te groot en hoge inzetten)....de rock met de market. In Georgestreet (grote wegwerkzaamheden ) hingen oude foto's en me moeder herkenden deze zowaar.
Deze fantastische dagen had een slecht einde. Voor de deur wilde ik me auto op een andere parkeerplaats zetten en zag de auto niet in mijn dooie hoek. BOEM!. Een flinke deuk en krassen. Was ff flink van slag...gelukkig alleen blikschade maar toch. De dag erop toch de stoute schoenen weer aangetrokken en een heerlijke strandwandeling op Dee Way Beach gemaakt...ff me hoofd leegmaken. Voor me verblijf hier het huis schoongemaakt....de 46 treden trap geveegd en ontdaan van onkruid. De bewoners zijn ruim in de 70 en dat is te merken. Nog een week te gaan..........

• 08 Mei 2017 - 21:52

Your Brother:

Wauhhh. Wat een mooi verhaal. Goede vlucht

• 08 Mei 2017 - 22:02

Margriet:

Janet leuke dingen allemaal. Geniet nog van de laatste dagen
    Down Under. Goede reis naar ons kikkerlandje. Zie je snel weer

• 08 Mei 2017 - 22:36

Jaap Vrind:

Janet, aan alle mooie zaken komt een eind. Jouw wereldreis was fantastisch om te volgen ben best een beetje jaloers op al die leuke dingen die je hebt meegemaakt.
    Geniet van de laatste momenten en kom weer heelhuids thuis.
    Jaap.

• 10 Mei 2017 - 09:29

Johanna(Annie ) Titerington:

Hallo Janet .
    Janet je hebt een prachtig jaar gehad ,en veel mee gemaakt en gezien. Dat kunnen ze nooit van je afnemen.IK hoop dat alles goed met je mag gaan ,als je weer terug in Nederland bent. Maar het is geweldig om je kinderen en familie weer te zien .En een goede reis .Veel geluk met je nieuw leven .veel liefs Tante Annie En Ome Johnny xx

• 12 Mei 2017 - 14:13

Berthastax-siemons:

hallo janet
    je reis zit er bijna op,maar je kunt terug kijken op een mooie reis. Natuurlijk heel veel gezien en mee gemaakt,maar dat nemen ze niet meer van je af. Volgengs mij heb je ook veel genoten en dat doet een mens ook goed. Janet geniet er nog van de laatste week,en een fijne en goede reis toegewenst.Tot in Holland.
    gr Tiny-en Tante Bertha