New Norcia monastery - Reisverslag uit New Norcia, Australië van Janet Gonggrijp - WaarBenJij.nu New Norcia monastery - Reisverslag uit New Norcia, Australië van Janet Gonggrijp - WaarBenJij.nu

New Norcia monastery

Door: Janet

Blijf op de hoogte en volg Janet

02 Augustus 2016 | Australië, New Norcia

Vandaag ingecheckt als volonteer in het Benedict klooster. Hoe bijzonder is dat. Een wandeling over het terrein geeft je een gevoel of je 100 jaar terug in de tijd geworpen wordt. Te bedenken dat vanaf 1824 hier de eerste monniken lopend vanuit Spanje arriveerden. Het klooster was een opvang van langskomende voorbijgangers. Daarna ook een weeshuis voor jongens later ook meisjes. Dat is heden ten dagen niet meer. Tesamen met aboriginals was dit een self supported community. Nog steeds maar het toerisme heeft ook een impact. Uitgebreid met hotel, guesthouse en camping. Hoe bijzonder is het om achter de schermen te kijken.
De afgelopen 3 dagen op de camping doorgebracht met me vuurtje.... nachtvorst ja nachtvorst. Moest met me hoofd onder de dekens slapen maar me bedje was warm. Wordt vervolgd..........

  • 02 Augustus 2016 - 11:48

    Janet Gonggrijp:

    Hartstikke goed ga die ouwe broeders maar ff helpen veel plezier daar

  • 02 Augustus 2016 - 14:03

    Greetje:

    Brr koud dus.. Maar goed inpakken in de nacht!
    Bijzonder daar lijkt me, ik denk dat ze blij met je zijn!
    Hoihoi..


  • 02 Augustus 2016 - 14:03

    Greetje:

    Brr koud dus.. Maar goed inpakken in de nacht!
    Bijzonder daar lijkt me, ik denk dat ze blij met je zijn!
    Hoihoi..


  • 02 Augustus 2016 - 14:03

    Jacques:

    Wat leuk om van je reisverhalen te mogen genieten, best spannend.
    Heel veel sterkte bij de monniken/broeders steek af en toe maar een kaarsje op
    XX jacques

  • 02 Augustus 2016 - 15:46

    Margriet:

    Hoi Janet wat een ervaringen doe je op zeg. Benieuwd hoe je ervaring wordt bij de monniken. Veel succes.

  • 02 Augustus 2016 - 15:59

    Your Brother:

    Ben erguhhhhh benieuwd wat je ervaring is als avontuur achter je laat. Zal een mooie evaring zijn denk ik.

  • 02 Augustus 2016 - 20:28

    Mia:

    Ha, Janet, word je op deze leeftijd nog religieus, haha.... Nee, zonder gekheid, in zo'n klooster een tijdje verblijven is balsem voor de ziel. Hoop dat je daar een beetje rust vindt want je bent natuurlijk wel enorm actief daar "downunder".
    Geniet nu maar even van de stilte en misschien mooie muziek. Dat hoop ik voor je.
    Lieve groet van je schoonzus en zwager.

  • 03 Augustus 2016 - 11:41

    Sip Gonggrijp:

    Janet Ome Sip heeft grote bewondering voor je ondernemers geest. Dat heb je van je vaderen moeder.
    Ik ben een beetje jalours op je want ik hou nog steeds heel veel van Australie
    Ik wens je hele fijne tijd daar Ome Sip houd nog steeds van je meid!!!

  • 03 Augustus 2016 - 20:28

    Bastian En Anja:

    Wederom weer een nieuwe belevenis, nu bij de monniken. Wat een rijke ervaring zul je daar opdoen. Enjoy!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, New Norcia

.





Recente Reisverslagen:

30 November 2017

Update

24 Oktober 2017

Op weg naar.......

12 Mei 2017

Dat was het dan!

08 Mei 2017

MEMORY LANE Oostkant

26 April 2017

Afscheid New Zealand
Janet

Around the world

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 106989

Voorgaande reizen:

05 Juni 2006 - 06 Juni 2007

.

Landen bezocht: