Kimberleys - Reisverslag uit Kimberley, Australië van Janet Gonggrijp - WaarBenJij.nu Kimberleys - Reisverslag uit Kimberley, Australië van Janet Gonggrijp - WaarBenJij.nu

Kimberleys

Door: Janet

Blijf op de hoogte en volg Janet

11 Oktober 2016 | Australië, Kimberley

Wat een major bommer! Rij je 2500km zijn we een week te laat om excursies te doen. Alle touroperators gesloten. Waarom! De wet season start over twee weken en de cattle stations in dit gebied moeten alle koeien bijeen drijven die km. Verspreid zijn...hekken repareren etc.etc. Dan maar doorrijden. We starten om 5 uur smorgens. ..koelen koelen, zwemmen , douchen, alles wat met water te maken heeft. Eighty miles beach een haai op 2 meter gezien, dus zwemmen in de zee is uitgesloten. Broome en Cable beach waren prachtig zelfs op het strand gereden en avondeten genuttigd. Derby, Fitzroy Crossing was pet. Mochten niet eens van het zwembad gebruik maken omdat er 10 kinderen schoolzwemmen hadden. Me moeder zei al "JE KAN BETER DOODVALLEN dan ff koppie onder. Je mag zelfs niet in de parken in de schaduw staan je auto moet op de carpark. Tien jaar geleden ging men toch veel soepeler om met allerlei regeltjes. Jaja het is niet altijd rozengeur en maneschijn. Veel roadkills zoals koeien, stieren, kangaroos, ezel, vogels (ik ook schuldig aan). We gaan ons maar concentreren op Alice Springs. Toch ff gecheckt. Daar worden nog wel excursies gedaan.

• 11 Oktober 2016 - 19:06

Janet Gonggrijp:

Wat jammer dat het zo streng is geworden haalt wel veel van de pret weg.
    Maar het ziet er nog steeds mooi uit have fun