Fiji - Reisverslag uit Fiji Islands, Fiji van Janet Gonggrijp - WaarBenJij.nu Fiji - Reisverslag uit Fiji Islands, Fiji van Janet Gonggrijp - WaarBenJij.nu

Fiji

Door: Janet

Blijf op de hoogte en volg Janet

26 Augustus 2016 | Fiji, Fiji Islands

Een week op fiji heeft mijn ogen geopend. Zoals de reisgidsen aangeven is dit de mooie kant met zijn prachtige resort aan de zeezijde. Slechts 2 km inlandse waant je je in de derde wereld. Niet dat het armoedig is maar alle pracht en praal is hier niet aan de orde. Zeer eenvoudige huizen, supermarkten. Een knap bruin brood is niet te krijgen alleen van dat kleffe wit brood. Vleeswaren kennen ze niet, 100 Gr parmazaanse kaas € 25,00 fles witte wijn begint bij € 12,00. Prei of champignons niet te betalen. Ongelofelijk! Fiji 51% Indiaas 49% is water en vuur. Veel politieke spelletjes. De Chinezen hebben Fiji ontdekt en willen hier een 2e Dubai van maken. En.....overal blaffende honden daar wordt je knettergek van. Muskitos zo groot als je nagel, de vliegen komen nu ook. Hebben we nog plezier. Tuurlijk ronelle en claude (uit South Africa) zijn 5 jaar geleden hier neergestreken nadat ze 20 jaar de wereld hebben rondgevaren met 4 kinderen. Zijn ontzettend aardig en vriendelijk. Claude heeft de ziekte Crohn en dat openbaart zich op latere leeftijd erg heftig. Helaas geen medicijn. Ze hadden net alles opgebouwd toen ze 6 maanden geleden getroffen zijn door 2 cyclonen achter elkaar. Alles verwoest. Deze week opnieuw de groenten tuin aangelegd en ingezaaid met pompoenen, bonen en corn. Tevens een veld omgeploegd voor aardappelen. Een ander stuk terrein voor de schapen bomenvrij gemaakt. Me huid zit onder de schrammen. Lijkt wel of ik gevochten hebt met een kat. Er zijn hier geneeskrachtige modderbaden en daar ga ik zeker gebruik van maken. Me moeder zal wel denken als ze komt WAT IS ER MET HAAR GEBEURT.
En......van de ene boom naar de andere boom getokkeld like a little monkey. Was een leuke ervaring. Zaterdag Cloud 9 Google dat maar dan zul je zien dat dat een leuke excursie is. Het is wel jammer dat de farm ver van de weg ligt. Je moet eerst van het terrein af (en dat is met regen een uitdaging....modderpoel) daarna over de rails van de suikerplantage (als je pech heb dat de trein komt zul je terug moeten in zijn achteruit) daarna een weg met alleen maar kuilen (lijkt wel de botsautootje van de Kermis ). Het is een stuk van 2,5km en daar doe je dan 25 min. Over zo langzaam moet je rijden. Lopend 45 min. Maar er is altijd wel iemand die je een lift geeft.

Wordt vervolgd.....

• 26 Augustus 2016 - 18:52

Margriet:

Hoi Janet
    Wat een ervaring zeg en wat een andere waarheid betreft Fiji!
    Maar zo werkt het toerisme. De mooiste gebieden aanprijzen en die zijn er daar zeker denk ik. Dat het leven op Fiji bij de bewoners zo duur en anders is ervaar je nu.
    Janet leuk dit zo te volgen . Nog een paar weken en dan komt je moesje. Lieve groeten van mij xxxxx

• 26 Augustus 2016 - 18:57

Bastiaan En Anja :

Wat een contrast zal dat zijn en wat is het daar duur. Wel een mooi vooruitzicht en mooie belevenis cloud 9. Veel plezier!

• 26 Augustus 2016 - 19:06

Your Brother:

Goh, zo zie je maar dat je het anders krijgt voorgeschoteld. Als ze maar flink vedienen aan de toerisme. Je maakt weer een mooi avontuur mee. Je wordt zo langzamerhand een echte tuiner! Geniet ervan. Groetjes

• 26 Augustus 2016 - 19:10

Rick:

Jeej tante wat een belevenissen. Zo te lezen vermaak je je nog prima en gaat er op jou leeftijd nog een wereld voor je open. Geniet ervan en stay strong.

• 26 Augustus 2016 - 19:50

Greetje:

Hahahaha , op jou leeftijd.. We zij nog jong Rik!
    Wat zal jij je rijk voelen na al die ervaringen , als je weer terug bent Janet!
    En iedereen onder de indruk van jou kunnen achterlatend natuurlijk!
    Succes verder met je avontuur!
    Groetjes, Greetje

• 26 Augustus 2016 - 21:09

Jacques:

Sportief Janet
    Wat een belevenis weer, geniet
    xx

• 27 Augustus 2016 - 07:18

Annie Titerington Siemons:

nou Janet ik verschrok er wel van .ik dacht dat het daar goed koop was.
    Dan zie je wel Australia is dan niet achter .want je kunt van alles krijgen hier in Australia.
    wij dachten dat het hier zo duur is , maar je zie wel ,het is niet zo slecht.
    voor zichtig met al die schramen en de mossies dat je geeninfaction krijgt.
    Dat je veilig bij ons aan komt.
    groetjes tante Annie en ome Johnny xx

• 28 Augustus 2016 - 13:16

Hennie:

Pas 3 maanden weg sis en al zoveel meegemaakt..wat een rijkdom al die ervaringen..

een paar weekjes en samen met je moedertje erop uit... gaaf hoor allemaal.

xxxjes geniet nog verder p de Fiji